Sztuczna inteligencja otwiera przed ludzkością ogrom możliwości. Już dzisiaj jest wykorzystywana w wielu gałęziach przemysłu, marketingu, a nawet rekrutacji pracowników. Dzisiaj pokażemy Ci, jak AI może usprawnić Twój e-commerce i sprawić, że zostawisz konkurencję w tyle.

 

1. Sklep dopasowany do klienta

Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów w e-commerce. Sztuczna inteligencja może wesprzeć Twoje działania z zakresu AI oraz sprawić, że klienci będą dostawać spersonalizowane oferty zgodne z ich oczekiwaniami. Dzięki temu użytkownicy poczują, że sklep jest skrojony na ich miarę, a rekomendacje produktowe pasują do tego, czego konkretnie szukają.

 

2.  Pomoc w pierwszym kontakcie

Nie od dzisiaj wiadomo, że w życiu sprzedawcy najtrudniejsze jest nawiązanie pierwszego kontaktu i zainteresowanie potencjalnego klienta swoimi produktami. Sztuczna inteligencja może sprawić, że ta część działalności stanie się o wiele przyjemniejsza, ponieważ specjalne platformy same wyszukają najbardziej pasujące firmy potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą. W ten sposób zminimalizujesz liczbę „nietrafionych strzałów”.

 

3. Kontakt z klientem

Miarą dobrego sklepu internetowego jest czas, w jakim jego klienci otrzymują odpowiedzi na zadawane drogą elektroniczną pytania. Właśnie z tego powodu tradycyjni konsultanci przestają być wydajni a duże e-commerce coraz częściej wprowadzają chatboty, czyli chaty oparte na skomplikowanych algorytmach. Zadaniem tych narzędzi jest odpowiadanie na zadawane pytania oraz ułatwienie ścieżki zakupowej, jaką mają do przejścia Twoi klienci.

 

4.  Rekrutacja pracowników

Rekrutacja jest czasochłonna i obarczona ryzykiem trafienia na nieodpowiednią osobę. Sztuczna inteligencja potrafi selekcjonować nadesłane aplikacje i sprawdzać, czy potencjalny kandydat ma zbiór pożądanych przez pracodawcę cech. Dzięki temu o wiele łatwiej jest wynajdować talenty i zapraszać je do współpracy.

 

5.  Ochrona sklepu

Ataki hakerów są coraz powszechniejsze i potrafią na wiele godzin lub dni sparaliżować nawet najlepiej chroniony e-commerce. Z pomocą przychodzą „wirtualni ochroniarze”, którzy przy pomocy machine learning tworzą inteligentną tarczę dopasowującą się do specyfiki chronionej firmy. Tego typu rozwiązania są szczególnie polecane serwisom zbudowanym w chmurze.


Jeżeli chciałbyś prowadzić takie rozwiązania w swoim sklepie internetowym zgłoś się do nas. Pomożemy Ci w odpowiednim wdrożeniu sztucznej inteligencji i zadbamy aby działała na Twoją korzyść. Zachęcamy do kontaktu.