Wartościowy content to wszystko. Takie hasło można usłyszeć na każdym kroku. Co to jednak oznacza? Czym jest content marketing i jak wpływa na promowanie marki? W tym tekście znajdziesz 5 składników z których powinien składać się Twój content marketing.

 

Żeby zrozumieć czym jest content marketing trzeba odpowiedzieć sobie na jedno proste pytanie. Co sprawia, że użytkownicy przeglądają daną stronę lub profil na Facebooku? Chodzi o treść, czyli to, czym dzielimy się z klientami. To właśnie jest content. Jeżeli jest atrakcyjny, to wzbudza zainteresowanie i sprawia, że Twoi klienci mają ochotę być na bieżąco z tym, co udostępniasz.

 

1. Teksty

Absolutna podstawa każdego działania. Teksty na Twojej stronie muszą być proste, zwięzłe i najlepiej, gdy mają lekki charakter. Klienci chętnie czytają proste treści wzywające do jakiegoś konkretnego działania. Nie sprawdzają się tutaj długie elaboraty pełne mądrych słów.

 

2. Newsletter

Jeżeli rozsyłasz swoim klientom newsletter, zadbaj o to aby był atrakcyjny wizualnie oraz tekstowo. Zainteresuj użytkowników tym, co chcesz powiedzieć. Nie twórz kolejnej cyfrowej ulotki. Staraj się zrobić to tak, aby czuli oni, że zapoznanie się z newsletterem da im wymierną korzyść.

 

3. Zdjęcia

Strona wizualna Twojej witryny internetowej czy profili w mediach społecznościowych też jest bardzo ważna. Jeżeli dzielisz się z klientami jakimiś grafikami, to koniecznie muszą być one interesujące, tak aby wyróżniły Cię z tłumu konkurencji. Dbaj o jakość zdjęć. Szukaj ciekawych ujęć i niebanalnych rozwiązań. Pamiętaj, że kupujemy oczami.

 

4. Blog

Jeżeli chcesz przywiązać do siebie klientów, prowadź firmowego bloga. Dziel się ciekawostkami z branży oraz Twojej działalności. Twórz ciekawe teksty, które sprawią, że użytkownicy będą z niecierpliwością czekać na nowy wpis. No i najważniejsze. W żadnym wypadku nie kopiuj tekstów z innych stron! To przyniesie tylko problemy.
 

5. Webcasty

Jeżeli masz do przekazania swoim klientom coś ważnego to dobrym pomysłem jest zorganizowanie webcastu. Jak wiadomo, ludzie chętniej oglądają obrazki, niż czytają. Dobrze zmontowany film informacyjny dla Twoich klientów, może zdziałać cuda. Wbrew pozorom nie potrzeba do tego ogromnych nakładów finansowych oraz czasowych.


Więcej na temat content marketingu w kolejnych wpisach. Bądźcie z nami na bieżąco.