UX (User Expierence) to dbanie o to, by odczucia użytkowników przebywających na konkretnej stronie internetowej  były pozytywne. Co jednak z UX w kontekście pozycjonowania? Czy jest potrzebne i w jaki sposób je realizować? Wszystkiego dowiesz się z tego tekstu.

 

Google wspiera UX

Właściciele wyszukiwarki Google już od dawna zwracali uwagę twórcom stron internetowych i pozycjonerom, by podczas pracy nie zapominali o swoim istnieniu. Chodzi o to, by głównym celem osób zajmujących się dystrybucją treści nie było pozyskanie kolejnych linków prowadzących do witryny. Ta strategia od jakiegoś czasu nie daje niemal żadnych interesów. Ważne jednak jest to, by zachować równowagę. Całkowite skupienie się na użytkowniku lub na SEO nie jest dobrym pomysłem. Strona internetowa potrzebuje harmonii.

 

Jak połączyć UX z SEO?

Żeby strona była zarówno przyjazna dla użytkownika, jak i robotów Google bardzo ważne jest, by pamiętać o 3 poniższych kwestiach:

 

1. Szybkość wczytywania

To, jak długo wczytuje się witryna, ma bardzo duży wpływ na ocenę użytkowników i robotów indeksujących. Według najnowszych badań użytkownik jest w stanie poczekać tylko kilka sekund na załadowanie się strony. Warto więc zadbać o to, by ten czas był możliwie najkrótszy.

 

2. Atrakcyjne treści

Projektując content na swoją stronę internetową, musisz pamiętać o tym, że użytkownicy nie będą czytać tekstów od „deski do deski”. Obecnie zauważono trend polegający na skanowaniu treści publikowanych w serwisach. Podobnie działają roboty indeksujące. Pamiętaj więc, że wszystkie teksty powinny być wzbogacone o nagłówki, wypunktowania i co najważniejsze słowa kluczowe. Nie przesadź jednak z nasyceniem frazami. Content ma być przede wszystkim użyteczny i czytelny.

 

3. Linkowanie wewnętrzne

Jeśli prowadzisz blog, zadbaj o linkowanie wewnętrzne pomiędzy różnymi artykułami lub podstronami. Dzięki temu sprawisz, że użytkownik spędzi na Twojej stronie więcej czasu i być może podniesie poziom konwersji. Zanim jednak zajmiesz się linkowaniem wewnętrznym, opracuj „mapę” i określ części witryny, na których Ci najbardziej zależy.