Podstawowym źródłem klientów dla sklepu internetowego jest ruch organiczny z wyszukiwarek internetowych. Żeby jednak użytkownicy tłumnie odwiedzali Twój sklep, konieczna jest odpowiednia optymalizacja SEO i UX całego serwisu.

 

UX i SEO w służbie Twojego serwisu

Dobry UX to bardzo duża część sukcesu witryny internetowej. Nawet najlepiej pozycjonowane strony internetowe nie przyniosą żadnych efektów, gdy będą wyglądać marnie. Konwersja jest wynikiem kilku czynników, ale jednym z najistotniejszych jest „łatwość obsługi” witryny. Pamiętaj jednak, że skupienie się tylko na SEO lub tylko na UX nie jest dobrym pomysłem. Najważniejsze jest to, by projektując serwis zachować harmonię i wyważyć potrzeby robotów indeksujących oraz użytkowników. Tylko w ten sposób możliwe jest uzyskanie satysfakcjonujących efektów.

 

O czym pamiętać optymalizując sklep internetowy?

 

  1. Unikalne teksty – nigdy nie kopiuj tekstów z innych stron internetowych. Jeśli chcesz opisać oferowane produkty, nie korzystaj z materiałów udostępnionych przez producenta. Napisz je samodzielnie i wykorzystaj do tego język korzyści.

 

  1. Urządzenia mobilne – pamiętaj, że rynek urządzeń mobilnych ma coraz większy udział w całkowitym przeglądaniu sieci i nieroztropnym byłoby ignorowanie tak dużej grupy potencjalnych klientów. Zadbaj o to, by Twoja strona była dostosowana do potrzeb urządzeń mobilnych. To bardzo ważne i wpływa zarówno na SEO, jak i UX.

 

  1. Wygodna nawigacja – użytkownik nie powinien niczego szukać, będąc na Twojej stronie. Wszystkie najważniejsze elementy powinny być wyszczególnione. Zastanów się, co jest dla Ciebie najważniejsze i skup się na tych częściach sklepu.

 

  1. Czas ładowania – dobry sklep internetowy to szybko ładujący się sklep internetowy. Jeśli użytkownik, wchodząc na Twoją stronę musi czekać, aż załadują mu się wszystkie komponenty to znak, że coś jest nie tak.

 

  1. Wygodny proces zamówienia – zaprojektuj ostatni etap zakupów w Twoim sklepie tak, by był, jak najbardziej przejrzysty i przyjazny dla użytkownika. Unikaj zbędnych kliknięć oraz wypełniania setek formularzy.

 

  1. Linkowanie wewnętrzne – zadbaj o to, by użytkownicy spędzali na Twojej stronie dużo czasu. Linkuj do podstron, które Cię najbardziej interesują.