Założenie firmowej strony internetowej wiąże się z podjęciem kilku ważnych decyzji, które mogą rzutować na funkcjonowanie witryny oraz jej bezpieczeństwo. Jednym z takich elementów jest certyfikat SSL, o który coraz częściej swoich klientów pytają agencje hostingowe. W tym tekście opowiemy Ci, czym dokładnie jest certyfikat oraz kiedy warto go używać.

 

SSL, czyli co?

Certyfikat SSL pomaga zapewnić ochronę stronie internetowej, na której jest stosowany. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie poufności danych przesyłanych do witryny. Najczęściej są to wszelkiego rodzaju dane osobowe użytkowników, którzy odwiedzili stronę. Musisz wiedzieć, że każdy certyfikat SSL jest przypisany tylko do jednej domeny i dobrze jest, gdy zawiera informacje takie jak IP czy szczegółowe dane właściciela.

 

Czy używać certyfikatu SSL?

Na tak postawione pytanie można odpowiedzieć tylko w jeden sposób - oczywiście, że tak. Popatrz na sklepy internetowe, które odwiedzasz. Większość z nich z pewnością posiada już certyfikat SSL. Co takie udogodnienie daje oprócz ochrony przed atakami? Otóż użytkownicy, którzy widzą, że mają do czynienia z e-commerce, posiadającym SSL, z automatu są bardziej ufni. Tak więc używając certyfikatu, nie tylko dbasz o bezpieczeństwo, ale budujesz również wizerunek firmy, z którą można śmiało robić interesy.

 

Gdzie stosować SSL?

Certyfikat jest szczególnie polecany przy wszelkiego rodzaju stronach internetowych przetwarzających dane osobowe swoich użytkowników. Są to przede wszystkim sklepy internetowe z możliwością założenia konta oraz oferujące płatności za zamówienia kartą kredytową i instytucje bankowe.

 

Certyfikat certyfikatowi nierówny

Pod nazwą SSL kryje się kilka certyfikatów, które różnią się od siebie przeznaczeniem i funkcjonalnością. Wiele zależy również od dostawcy usługi internetowej, ponieważ to on oferuje konkretną technologię. Certyfikaty mają określony czas wydania. Na jeden czeka się kilka minut, zaś inne każą na siebie czekać nawet 10 dni. Jest to związane z przeznaczeniem konkretnego SSL. Innego certyfikatu potrzebuje sklep internetowy a innego instytucja bankowa.

 

Jeżeli więc zastanawiasz się, czy Twoja strona potrzebuje SSL, odpowiedz sobie na pytanie, jak wiele danych osobowych przetwarzasz i czy zależy Ci na prestiżu witryny. Zyskując certyfikat, staniesz się podmiotem lepiej postrzeganym przez potencjalnych klientów.