Sklep internetowy to specyficzna forma biznesu. Nie można jej więc porównywać do prowadzenia zwyczajnej strony internetowej. Różnice widać szczególnie w przypadku pozycjonowania. W tym tekście damy Ci kilka rad na temat tego, jak pozycjonować sklep internetowy, aby szybko uzyskać pożądane efekty w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarce Google.

 

1. Optymalizuj

Bez tego nie można mówić o jakichkolwiek działaniach SEO. Jeszcze przed założeniem sklepu internetowego, powinieneś mieć opracowany plan wdrażania produktów oraz całą strukturę sklepu. Musisz też zdecydować się na platformę sprzedażową, z jakiej będziesz korzystać. W przypadku produktów bardzo ważny jest ich unikalny opis. Najczęściej sprzedawcy powielają treści udostępniane im przez producentów i jest to bardzo duży błąd, realnie wpływający na pozycje. Pamiętaj o tym, by teksty posiadały nagłówki H1, H2, H3 itd. Dobrze też, gdy w opisie znajdą się odnośniki do innych produktów. Dzięki temu Twój klient spędzi więcej czasu na stronie sklepu, co może przyczynić się do ostatecznej realizacji koszyka.

 

2. Dobierz słowa kluczowe

To, na jakie frazy się pozycjonujesz jest bardzo istotne w kontekście SEO. Najczęściej słowa kluczowe to nazwy produktów lub kategorii. W związku z tym, że prowadzisz sklep internetowy i asortyment często się w nim zmienia, musisz zadbać o stosunkowo częstą zmianę profilu słów kluczowych.

 

3. Meta opisy

Meta opisy to elementy, które są najczęściej pomijane przez osoby, chcące pozycjonować swój sklep internetowy. Otóż  właśnie meta opisy mają szansę przykuć uwagę Twojego klienta. Najlepiej jest, gdy każda podstrona posiada swój unikalny opis. Zadbaj również o odpowiednie oznaczenie zdjęć wrzucanych do sklepu. Każde z nich powinno mieć meta opis, dzięki czemu będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania wraz z bezpośrednim odnośnikiem do sklepu.

 

Te trzy rady to jeszcze nie wszystko, co możesz zrobić, ale stanowią bardzo dobry początek do poważnego pozycjonowania sklepu internetowego.