Często w kontekście pozycjonowania słyszy się o tekstach zoptymalizowanych “pod wyszukiwarkę”. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, jak powinny wyglądać i być zbudowane skuteczne teksty tak by zainteresowały roboty indeksujące Google. W tym tekście poznasz kilka cennych wskazówek, dzięki którym Twoje teksty będą o wiele lepsze.

 

1. Stosuj nagłówki

Absolutna podstawa! Bez tego tekst nie ma szans zainteresować robotów Google. Zacznij od tytułu, który będzie funkcjonował, jako nagłówek H1. Każdy następny akapit zaczynaj krótkim nagłówkiem i oznaczaj je jako H2, H3 itp. Jest to niezwykle ważne, ponieważ daje robotom indeksującym znać, że mają do czynienia z początkiem następnej części w tekście.

 

2. Słowa kluczowe

Google, co prawda liberalizuje swoje podejście do słów kluczowych, ale czasami warto ich użyć. Ustal więc, na jakich frazach Ci zależy i spróbuj je przemycić w NATURALNY sposób do tekstu. Dobrze, jeżeli słowo kluczowe znajdzie się na początku tekstu w pierwszych dwóch zdaniach. Używaj ich również przy nagłówkach.

 

3. Punktatory i pogrubienia

Roboty indeksujące z Google lubią, gdy tekst jest odpowiednio zbudowany. Szczególnie cenią sobie wydzielanie najważniejszych informacji poprzez listy lub pogrubienie. Nie bój się więc wszelkiego rodzaju punktatorów.

 

4. Unikalność i poradnikowy charakter

Bardzo istotna dla robotów Google jest unikalność tekstów. Jeżeli uznają, że treści są skopiowane z innej strony, nie masz co liczyć na dobre pozycje. W skrajnych przypadkach takie zachowania mogą wiązać się nawet z karą nałożoną na Twoją stronę internetową. Zadbaj również o to, by teksty, które publikujesz, były przydatne. Nie lej wody i pisz treści skierowane do konkretnego człowieka, które rozwiązują jakiś problem.