Każdy reklamodawca w systemie Google AdWords zastanawia się, w jaki sposób skutecznie sprawdzić efektywność swojej kampanii. Jest przecież tak wiele czynników, które mogą wpływać na skuteczność, że łatwo się w nich pogubić. Najważniejszym jednak jest CTR, która daje realne i precyzyjne wyniki dotyczące tego, ile warta jest kampania. W tym tekście dowiesz się, czym jest CTR i w jaki sposób można go poprawić.

 

CTR? Co to takiego?

Wskaźnik CTR jest bardzo pomocny podczas mierzenia skuteczności kampanii AdWords. Jego nazwa jest skrótem od Click through Rate. Można więc powiedzieć, że CTR to stosunek liczby kliknięć do tego, jak prezentuje się liczba wyświetleń konkretnej kampanii. Wynik jest podawany w procentach, co ułatwia analizę. Dla przykładu, jeżeli Twoja reklama zostanie wyświetlona przez 100 osób a kliknie w nią 40 użytkowników, CTR będzie wynosić 40%

 

Jak poprawić wskaźnik CTR na stronie?

Sposobów jest wiele, ale postanowiliśmy wybrać dla Ciebie 3 najprostsze, które możesz wdrożyć sam, bez specjalistycznej wiedzy.

 

1. Korzystaj z rozszerzeń reklam

Jeżeli zależy Ci na wyższym CTR musisz zadbać o atrakcyjność swoich reklam. Bez tego użytkownicy nie będą zainteresowani tym, co masz im do przekazania. Idealne do tego są rozszerzenia reklam AdWords.

 

2. Hipnotyzuj nagłówkiem

Twoja reklama musi być interesująca. Możesz to osiągnąć poprzez stworzenie skutecznego i hipnotycznego nagłówka. To właśnie w ten element najczęściej klikają użytkownicy. Nagłówek musi być więc czymś, co przykuwa uwagę i zachęca do zapoznania się z ofertą.

 

3. Korzystaj ze słów kluczowych

Przygotuj profil słów kluczowych i wdrażaj go w swoje działania w Google AdWords. Oczywiście może okazać się, że frazy, które wybrałeś, nie są idealne, dlatego dobrze jest czasami je zmieniać i testować poszczególne kombinacje. Pamiętaj, że ustalenie dobrych słów kluczowych nie zawsze jest bardzo proste.

 

To tylko niektóre sposoby na zwiększenie CTR. Powinny Ci jednak wystarczyć do rozkręcenia swojej kampanii. Więcej informacji napiszemy w kolejnych wpisach.