Pozycjonowanie to oprócz szeregu czynności technicznych również zbieranie danych i analizowanie ich. Do tego właśnie potrzebny jest audyt SEO, który musi być przeprowadzony przed rozpoczęciem każdej współpracy z firmą pozycjonerską. Z tego artykułu dowiesz się, co może dać Ci dobrze przygotowany audyt SEO. Sprawdź, po co przeprowadza się audyt i jakie dane można z niego uzyskać.

 

Po co audyt SEO?

Audyt SEO to zbiór danych, które przede wszystkim pomagają ocenić, jak użytkownicy korzystają z Twojej strony internetowe. Możesz łatwo dowiedzieć się, które treści są dla użytkowników atrakcyjne i w jaki sposób do nich dotarli. Ta wiedza jest niezbędna do skutecznego prowadzenia strony internetowej zarówno pod kątem SEO, jak i marketingowym.

 

Czego możesz się dowiedzieć z audytu SEO?

Audyt może dać Ci odpowiedzi na wiele pytań. Najważniejsze z nich to:

  • gdzie dokładnie użytkownicy porzucają Twoją witrynę
  • na jaki podstronach spędzają najwięcej czasu,
  • jakie frazy kluczowe wpisują do wyszukiwarki, by znaleźć Twoją stronę,
  • kim są Twoi potencjalni klienci,
  • czy działania marketingowe, które wdrażasz, są skuteczne.

 

Audyt SEO daje również unikalną możliwość analizy konkurencji i metod, jakie stosuje, by wypromować się w wyszukiwarce Google. Dzięki takiej wiedzy możesz o wiele łatwiej budować długofalową strategię promocji.

 

Ile kosztuje audyt SEO?

Tutaj wszystko zależy od tego, czego konkretnie oczekujesz. Jeżeli zależy Ci na pełnym raporcie obejmującym wszystkie czynniki, licz się z większym wydatkiem, niż w przypadku audytu tylko określonych elementów. Warto jednak chociaż raz przeprowadzić pełny audyt SEO, by mieć odpowiedzi na kluczowe pytania, dotyczące strony WWW. Wiele zależy też od branży, jaką reprezentujesz. Cena tej usługi jest uzależniona od wielu zmiennych.