Obecnie szacuje się, że 75% wszystkich użytkowników Internetu posiada urządzenia mobilne i korzysta z nich do przeglądania sieci. Nie zawsze jednak jest to możliwe ze względu na słabo dopasowane do wymogów tego typu urządzeń stron WWW. Czasami nie radzą sobie one z obsługą telefonów i tabletów, co skutecznie zniechęca użytkowników do odwiedzania takich witryn. W jaki sposób więc zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Z tego tekstu dowiesz się więcej na ten temat.

 

Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji?

Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne musi zawierać w sobie kilka bardzo ważnych elementów. W innym wypadku użytkownicy nie będą w 100% zadowoleni z tego, jak wyświetla się im Twoja witryna. Musisz więc zwrócić uwagę na:

 

Google Search Console

Jeżeli zdecydujesz, że tworzysz oddzielną wersję swojej witryny, która będzie przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, pamiętaj by dodać ją do GSC. Dzięki temu narzędziu będziesz na bieżąco informowany o błędach oraz elementach, które powinny pojawić się na Twojej stronie.

 

Prędkość ładowania

Element, który bardzo często przeważa za tym, że internauci przestają odwiedzać daną witrynę. Jeżeli jest ona przeładowana zdjęciami i filmami lub jej kod posiada znaczące błędy, może ładować się bardzo powoli i być bezużyteczna. Właśnie dlatego musisz popracować nad przyśpieszeniem odpowiedzi serwera oraz optymalizacją kodu źródłowego. Dzięki narzędziu Page Speed Insights możesz łatwo sprawdzić, które elementy strony muszą zostać poprawione, by działała ona szybciej.

 

Projekt pod urządzenia mobilne

Dzisiejsze smartfony i tablety oferują tak duże możliwości techniczne, że nie ma problemu, by projekt strony był w pełni wykonany pod te urządzenia. Pamiętaj jednak, by Nie blokować CSS, JavaScript i obrazów, nie używać Flasha oraz zrezygnować z wyskakujących okienek pop up.

 

Układ i nawigacja

Pamiętaj, że wyświetlacze urządzeń mobilnych różnią się od tych w laptopach, dlatego zaplanuj menu oraz rozmieszczenie treści tak, aby było ono dopasowane do możliwości mniejszych urządzeń. Najlepiej, jeżeli będziesz na bieżąco przeprowadzać testy nowego projektu strony WWW.

 

To zaledwie kilka ważnych elementów, o których musisz pamiętać, podczas optymalizacji strony mobilnej. Wystarczy jednak, że je zastosujesz, by dopasować witrynę do potrzeb stale rosnącej grupy mobilnych internautów i sprawić, by strona była chętnie odwiedzana.