Tradycyjne media powoli ustępują pola nowoczesnym portalom pokroju YouTube. Coraz więcej użytkowników chętniej korzysta z “telewizji” internetowej niż z klasycznych rozwiązań. Wraz ze wzrostem znaczenia Internetu reklamodawcy zaczynają przekonywać się do tego medium. Z dzisiejszego tekstu dowiesz się, czy reklama w YouTube jest opłacalna dla Twojego biznesu.

 

Jaką reklamę możesz emitować?

YouTube jako największy na świecie portal z materiałami video oferuje kilka modeli reklam. Najpopularniejsze to:

  • TrueView In-Stream

Są to materiały promocyjne wyświetlane przed lub w trakcie właściwego materiału video.

  • TrueView Discovery

Reklamy tego typu są wyświetlane w wynikach wyszukiwania i żeby były odtworzone, użytkownik musi w nie kliknąć.

 

A co z zasięgami?

Według najnowszych badań sieci prawie 75% polskich użytkowników Internetu korzysta z serwisu YouTube. W przypadku kategorii wiekowej 18-24 jest to już 84%. Takiej oglądalności nie ma żadna tradycyjna stacja telewizyjna. Zasięgi tego portalu są więc ogromne, a wyświetlane reklamy codziennie docierają do setek tysięcy internautów. Żadne inne medium nie zagwarantuje Ci takich warunków.

 

Jaka jest reklama w YouTube?

Powiedzieć, że jest różnorodna to mało. Serwis oferuje mnogość rozwiązań od wyświetlania filmów przed właściwymi materiałami lub w ich trakcie po zaawansowane reklamy kontekstowe. Co więcej, YouTube pozwala decydować czy dana reklama ma być emitowana dla wszystkich, tylko zainteresowanych tematyką filmu lub w formie remarketingu. Wszystko zależy od tego, czego konkretnie potrzebujesz i jaki jest cel emisji Twojej reklamy.

 

Jak wyglądają koszty?

W serwisie YouTube płacisz tylko za wyświetlone reklamy. Oznacza to, że dopiero, gdy ktoś kliknie w Twój filmik zostaną naliczone koszty. Jeżeli chodzi o wysokość opłat, to jest ona nieporównywalnie niższa niż to, co musiałbyś zapłacić, korzystając ze zwykłej telewizji. Z YouTube nie musisz martwić się, że koszty reklamy przewyższą zyski z jej emisji.