To pytanie zadaje sobie wielu posiadaczy sklepów internetowych czy też właścicieli firm świadczących różnorodne usługi. Od czego zacząć? W jaki sposób możemy promować swoją witrynę w internecie? Zachęcamy do lektury poniższego tekstu aby poznać odpowiedzi na te pytania.

 

Marketing internetowy to ogół działań reklamowych prowadzonych w internecie, składają się na nie wszelakie akcje promocyjne, konkursy, reklamy tekstowe, graficzne, artykuły sponsorowane i wiele więcej. Poniżej prezentujemy pierwszych 5 sposobów na promocje swojej strony internetowej w sieci.


1. Google AdWords

Jedna z najpopularniejszych metod promocji w internecie. Charakteryzuje się wyświetlaniem reklam tekstowych w wyszukiwarce internetowej po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Zaletami tej formy promocji jest płatność za kliknięcia w reklamę, a nie za wyświetlania. Doskonała kontrola budżetu, określenie stawki dziennej. Możliwość kontroli i optymalizacji działań kampanii. Wykluczanie słów kluczowych, określenie lokalizacji wyświetlania reklam oraz sprawdzenie po jakich słowach kluczowych ludzie najczęściej klikają w naszą reklamę. Oprócz sieci wyszukiwania, Google AdWords daję również możliwość wyświetlania graficznych reklam na stronach współpracujących w sieci Google AdSense.

 

2. Reklama w mediach społecznościowych

Media społecznościowe dają nam ogromną możliwość prowadzenia spersonalizowanej kampanii internetowej. Na dzień dzisiejszy z Facebooka korzysta miliony ludzi w Polsce. Dzięki tak wielkiej bazie danych użytkowników, mamy możliwość wybrania naszej grupy docelowej do której chcemy dotrzeć. Tym sposobem możemy zawęzić swój target do np. kobiet w wieku 25-45 lat z konkretnych miejscowości. Zaawansowane ustawienia pozwalają nam wybrać wykształcenie czy zainteresowania grupy docelowej. Jeżeli jesteś w stanie określić dokładnie swojego odbiorcę, ta forma reklamy jest zdecydowanie dla Ciebie!

 

3. Remarketing

Remarketing pozwala wyświetlać reklamy graficzne osobom, które już odwiedziły Twoją stronę. Specjalny kod śledzący monitoruje ruch i zapamiętuje kto oraz co przeglądał na Twojej witrynie. Dzięki temu mamy możliwość przypomnienia klientowi o naszym istnieniu bądź nawet wyświetlić konkretne produkty, które wcześniej przeglądał, oczywiście w przypadku prowadzenia sklepu internetowego. Remarketing pozwala wzbudzić zaufanie, wspiera wizerunek firmy i budowanie marki, a osobom, które wahały się skorzystać z oferty pozwala zastanowić się ponownie nad zakupem. Podobnie jak w przypadku AdWords, płacimy tylko za kliknięcia w reklamę.

 

4. E-mail marketing

E-mail marketing to forma promocji bezpośredniej poprzez wysyłkę wiadomości elektronicznych. Jest to sposób promocji dla przedsiębiorców, którzy posiadają bazę adresów e-mail swoich klientów. Dzięki temu możemy być w ciągłym kontakcie z naszymi klientami i oferować im produkty w promocji, nowości w sklepie, wyprzedaże itp. Koszty z tym związane zależą od ilości oraz częstotliwości wysyłanych wiadomości. Na rynku jest kilka firm oferujących narzędzia do wysyłki newsletterów, my zachęcamy do sprawdzenia naszego. Odwiedźcie stronę www.sunmail.pl aby dowiedzieć się więcej na temat e-mail marketingu.

 

5. Porównywarki cen

Porównywarki cen stają się coraz popularniejsze przez wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Grono osób, które korzystają z nich podczas planowania zakupów w internecie powiększa się z dnia na dzień. Przemawia za tym przede wszystkim możliwość porównania cen w poszczególnych sklepach aby wybrać najtańszą ofertę. Wiele osób zwraca również uwagę na opinie o danym sklepie. Większość porównywarek pobiera opłaty za przekierowania do naszego sklepu. Aby skorzystać z tej formy promocji musimy posiadać odpowiedni plik xml z listą produktów, które chcemy wystawić w porównywarce.


W kolejnej części przedstawimy inne formy marketingu internetowego, między innymi wykorzystanie konkursów w mediach społecznościowych, marketing szeptany czy artykuły sponsorowane. Zachęcamy do odwiedzania naszego bloga regularnie.