Coraz częściej słychać o tym, że pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo ważnym elementem, szczególnie w przypadku firm. Czy warto walczyć o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google? Co może przynieść TOP 10 na liście wyników?

 

Daj się znaleźć

Najważniejszym powodem przemawiającym za inwestycją w profesjonalne pozycjonowanie jest to, że Twoi klienci szukają produktów i usług w wyszukiwarce Google. Oznacza to, że wpisują interesującą ich frazę (słowo kluczowe) i wchodzą na pierwszych kilka stron, które się pojawią. Nie musimy chyba wspominać o tym, że codziennie z Internetu korzystają miliony osób, z których część może okazać się Twoimi potencjalnymi klientami. To grupa, o którą warto powalczyć.

 

Dobierz słowa kluczowe

Istotnym elementem całego procesu pozycjonowania są wspomniane wcześniej słowa kluczowe. To ich jakość decyduje o tym, jak często potencjalni klienci będą trafiać na Twoją firmową stronę. Odpowiednio dobrane słowa, które dobrze opisują to, czym zajmuje się firma, wpływają na ruch. Ten z kolei przekłada się na ilość odwiedzin oraz zwiększa zainteresowanie przedsiębiorstwem.

 

Zadbaj o linki przychodzące

Niezwykle ważnym elementem w walce o najwyższe pozycje są tzw. linki przychodzące, czyli odnośniki do Twojej strony www, umieszone na innych witrynach. W ten sposób budujemy renomę i zaufanie do naszej strony, na podstawie których algorytm wyszukiwarki ocenia wartościowość danej witryny, aby następnie zakatalogować ją na odpowiedniej pozycji.

 

Nie bądź w tyle

Możemy się założyć, że Twoja konkurencja pozycjonuje swoją stronę i dba o wysokie pozycje w wynikach Google. Jaką więc masz szansę, żeby wygrać z nimi internetowy wyścig o klienta? Bądźmy szczerzy - niewielką. Dlatego właśnie tak ważne jest, aby stale dbać o pozycję witryny i analizować poczynania konkurencji. Tylko w ten sposób Twoja firma stanie się realnym zagrożeniem i zostawi inne przedsiębiorstwa w tyle.

 

Jaka pozycja w wynikach jest zadowalająca?

Im wyższa tym lepiej oczywiście. Badania wskazują, że największą liczbę kliknięć mają pierwsze trzy pozycje. Nie oznacza to jednak, że będąc niżej nie osiągniemy znacznych efektów. Optymalna pozycja to pierwsza dziesiątka, czyli tzw. TOP 10, które pokazują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jeżeli znajdziemy się w tej grupie, możemy liczyć na znaczne zwiększenie oglądalności naszej witryny.

 

Jak widzisz pozycjonowanie to bardzo ważna kwestia, jeżeli chodzi o promocję firmy w Internecie. Dzięki niemu więcej klientów dotrze do Ciebie i zainteresuje się Twoimi usługami. To z kolei da efekt w postaci zwiększonej sprzedaży, o którą przecież tak naprawdę chodzi. Przekonaj się na własnej skórze, ile profitów niesie ze sobą wysoka pozycja w wyszukiwarce Google.