Szał na zakupy internetowe trwa niezmiennie od kilku lat. Polacy uwielbiają kupować w sieci. Na rynku jest bardzo dużo sklepów internetowych, ale nie wszystkie są zorganizowane tak, aby przyciągnąć do siebie kupujących. Jak powinien wyglądać i działać e-sklep, by być atrakcyjnym? Poniżej znajdziesz 5 wskazówek.

 

1. Strona główna

Wizytówka każdego sklepu. To, co użytkownik zobaczy na stronie głównej, zadecyduje o tym, czy w nim zostanie. Dlatego w tym miejscu powinny znaleźć się najważniejsze z perspektywy klienta informacje. Promocje, przeceny, nowości w ofercie, to wszystko powinno być jak najlepiej widoczne na stronie głównej. Potraktuj ją jako wabik na klientów.

 

2. Odpowiednie ceny

Aby odnieść sukces w e-sprzedaży należy świadomie kreować politykę cenową. Oznacza to, że zawsze musisz być krok przed konkurencją. Dobry sklep to taki, który reaguje na ruchy konkurencji i dostosowuje swoją ofertę oraz ceny adekwatnie do sytuacji. W wielu sklepach można spotkać się z sytuacją, w której dany produkt jest bardzo tani, ale za to koszty przesyłki wbijają w ziemię. W ten sposób sprzedawcy próbują równoważyć swoje zyski. Nie jest to jednak dobra droga.

 

3. Przemyślany proces sprzedaży

Prowadź klienta krok po kroku. Nie daj mu miejsca na wątpliwości i zastanowienia. Niech czuje się zaopiekowany. Staraj się nie wymagać od klientów zakładania konta, ponieważ jest to często element, który w ostatniej chwili może pozbawić Cię zamówienia. Spraw, aby zakupy były proste, przyjemne i przede wszystkim szybkie. Użytkownicy nie lubią marnować czasu.

 

4. Opinie innych użytkowników

Przy danym produkcie umieszczaj opinie wystawione przez użytkowników, którzy go kupili. Jest to bardzo skuteczny chwyt sprzedażowy. Chwal się zaufaniem swoich klientów i wszędzie gdzie się da, podkreślaj jak dobrej jakości produkty posiadasz. Pamiętaj, że e-sklepy często działają na zasadzie poczty pantoflowej.

 

5. Promuj się

Wykorzystuj każdą możliwość do promowania swojego sklepu internetowego. Bądź w mediach społecznościowych, wysyłaj newslettery, reklamuj się w wyszukiwarkach, nagrywaj reklamy i rób wszystko inne, co może przynieść Ci rozgłos. Tylko w ten sposób zdobędziesz przychylność klientów i wyprzedzisz konkurencję.